Norwegian ser seg tvunget til å permittere og redusere kapasiteten kraftig etter at den norske regjeringen avslo å støtte selskapet finansielt for å komme gjennom koronakrisen. Konsekvensene av de omfattende reiserestriksjonene myndighetene har innført er svært store, og det er helt avgjørende for Norwegian å holde kostnadene på et minimum, samtidig som selskapet jobber med løsninger for å komme gjennomLes mer »

Norwegian er svært skuffet over at regjeringen ikke vil støtte selskapet med likviditet. Norwegian har vært tydelig på at det er nødvendig med støtte for å opprettholde driften gjennom koronakrisen. Selskapet går nå en svært usikker fremtid i møte, men vil gjøre alt som er i vår makt for å komme gjennom krisen og fortsette det Norwegian har gjort iLes mer »

Om NorwegianHistorien om Norwegian begynte for over 27 år siden. Norwegian ble grunnlagt i 1993, mens lavprisselskapet med Boeing 737-fly kom på vingene i 2002. Norwegian har blitt en sentral aktør i internasjonal luftfart. Først med kortdistanseruter i Europa og senere med langdistanseruter til og fra USA, Asia og Sør-Amerika. Norwegian har i dag en moderne og drivstoffeffektiv flåte beståendeLes mer »

Norwegians trafikktall for oktober er kraftig påvirket av lavere etterspørsel som følge av reiserestriksjonene i Europa, hvor flere nye land har gått fra gul til rød status. I oktober fløy 319 477 kunder med Norwegian, 90 prosent færre enn samme måned i fjor. Den totale kapasiteten (ASK) var ned 93 prosent, mens passasjertrafikken (RPK) var 96 prosent lavere. Fyllingsgraden låLes mer »

Esben Tuman (46) er ansatt som ny kommunikasjonsdirektør i Norwegian. Han vil ha ansvar for selskapets eksterne kommunikasjon og lede et team bestående av medarbeidere i Norge og internasjonalt. Tuman tiltrer i stillingen 1. desember. Esben Tuman har mangeårig og bred erfaring fra ulike kommunikasjonsroller i selskaper som Telenor Norge, Telenor Group og Yara International. Etter å ha jobbet iLes mer »

Norwegian er tildelt prisen «Europas beste lavprisselskap 2020» av World Travel Awards – en av reiselivsbransjens mest anerkjente prisutdelinger. Det er sjette år på rad Norwegian får utmerkelsen. World Travel Awards ble etablert i 1993 med mål om å hedre, og rette oppmerksomhet mot, de beste aktørene i reiselivsbransjen globalt. Det er representanter fra bransjen som stemmer på sine favoritter.Les mer »

(Fornebu, 29. oktober 2020) Fem av ti bedrifter har opplevd digitale angrep det siste året, og like mange har avtale med eksterne sikkerhetseksperter. Men to av ti bedrifter har ingen planer for å håndtere digitale angrep. Flere må trappe opp innsatsen, mener Telenor Norges sikkerhetsdirektør Hanne Tangen Nilsen. Selv om alle norsk bedrifter synes digital sikkerhet er viktig så erLes mer »

(Fornebu, 28. oktober 2020) Rekordmange nordmenn har fått seg kjæledyr under koronatiden, viser statistikk fra DyreID. Nå som den generelle båndtvangen er over, går mange hundeiere med hunden løs. Den store skrekken er at hunden stikker av. Sammen med DyreID lanserer Telenor Mitt Spor, en ny sporingstjeneste som gir deg full oversikt over hvor kjæledyret befinner seg. – Uavhengig omLes mer »

(Fornebu, 27. oktober 2020) Telenor har best mobildekning og raskest mobilnett i Norge, viser ferske tall fra analyseselskapet Ookla. Telenor får utmerkelsen «Beste mobilnett» etter å ha vunnet Ooklas kåringer for «Raskeste mobilnett» og «Best mobildekning i Norge» for andre og tredje kvartal. Kåringen er basert på Ooklas analyser av 127.000målinger av mobildekning og datahastighet som mobilkundene har utført medLes mer »

(Fornebu, 23. oktober 2020) I mars åpnet Telenor offisielt 5G-nettet. Telenor har i år etablert 5G i 10 områder rundt omkring i landet. Nå er det klart hvor 5G kommer i løpet av året og i 2021. – Vi starter i år utbyggingen i Oslo, Bergen og Stavanger samtidig som vi utvider 5G-dekningen i Trondheim og Kongsberg. I 2021 skyter utbyggingenLes mer »

(Fornebu, 22. oktober 2020) Mandag 12. oktober ble Telenor Norge rammet av et betydelig cyberangrep med krav om løsepenger. Utpresserne krevde betaling for ikke å utsette virksomheten for ytterligere angrep. Nå kan andre norske selskaper stå for tur, advarer Telenor. Siden august har flere bedrifter over hele verden blitt utsatt for ransom-DDoS-angrep (rDDoS) fra vinningsmotiverte cyberkriminelle, ofte kalt «Lazarus BearLes mer »

(Fornebu, 20. oktober 2020) I en ny undersøkelse går det fram at 60 prosent av foreldre i Norge opplever at mobbing er et problem for barn, og halvparten av foreldre er bekymret for digital mobbing. Denne uka har kunnskapsministeren fått opplevd Bruk Hues nettvett-undervisning som skal bidra til å forhindre mobbing digitalt. – Vi vet at sosiale medier og andre digitale verktøyLes mer »

(Fornebu, 16. oktober 2020) Nærmere 90.000 gutter og jenter i alderen 8-12 år får idrettstilbud gjennom Telenors samarbeid med Skiforbundet og Fotballforbundet i sommer- og vinterhalvåret. Dette er et viktig tiltak for å utvikle idrettsferdigheter, og det foregår i trygge omgivelser i koronaepidemien. Idretts-Norge har vært bekymret for et stort frafall i barneidretten i løpet av koronaperioden. I år harLes mer »

Norwegians trafikktall for september er kraftig påvirket av lavere etterspørsel som følge av nye og strengere reiserestriksjoner over hele Europa, hvor flere land har gått fra gul til rød status. 319 370 kunder fløy med Norwegian i september, 90 prosent færre enn samme måned i fjor. Den totale kapasiteten (ASK) var ned 93 prosent, mens passasjertrafikken (RPK) var 96 prosentLes mer »