Sveriges MGP-vinner skriver historie

Warner Music Sweden sto for seks av de tolv finalistene i årets utgave av Melodifestivalen for å plukke ut Sveriges bidrag til den internasjonale finalen av Eurovision i Tel Aviv i mai. John Lundviks låt “Too Late For Love” endte med å motta flest stemmer ikke bare fra de internasjonale jurygruppene, men også av det svenske folk. At juryene er så samstemte, der samtlige ga sin 12-poenger til Lundvik, har ikke skjedd i Melodifestivalen siden Carola sin “Främling” i 1983-finalen.

Låta “Too Late For Love” har ligget som nummer 1 på Spotify i Sverige helt siden den ble utgitt for to uker siden og ligger for tiden som nummer 3 på radiolistene, samt nr 13 på Shazaam. Dette gjør at låta nå kan skilte med over 5,5 millioner strømminger totalt og videoen med fremførelsen av låta nærmer seg 1 million visninger på YouTube. Se den her. Låta har tydeligvis også blitt plukket opp av det norske folk da man kunne observere en økning i strømming av låta med over 10 tusen daglige lyttere forrige helg.

I tillegg til å fremføre den svenske vinnerlåten som artist i Tel Aviv, er Lundvik en av låtskriverne bak Storbritannias bidrag, “Bigger than us”, som blir fremført av Michael Rice. Han har dermed to låter med i konkurransen i tillegg til å fremføre den ene selv, noe som aldri før har skjedd i Eurovisions historie.

14. mai blir det spennende å se hvorvidt det blir John Lundvik som stikker av med hele seieren!

Sjekk ut “Too Late For Love” her.

Warner Music Norway – et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.

Følg Warner Music Norway på FacebookInstagram og Twitter, og besøk vår hjemmeside her